• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • 19.12.15, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hüvitame riigikogulase kondimootori

Rahvasaadiku kuludest võiks autoliisingu ja kütuse asemel hüvitada jalgrattakulud, leiab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
  • Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
  • Foto: Andras Kralla
Värske kliimalepe Pariisis ja tervisliku eluviisi menu tuleks muuta ka riigikogulase sihiks. Kliimaleppe järgi peaksime liikuma rohkem taastuv­energia poole. Selle alla võib vabalt liigitada jalutamise, rattasõidu või ka rulatamise. Elektriauto sobitub samuti taastuv­energia rühma.
Kõik tööga seotud reisid saab lahendada märksa lihtsamalt kui isikliku autoga. Kas selleks on rendiauto, riigikogu autopark või mõni muu lahendus, jäägu edasiseks aruteluks. Kindel on aga see, et isiklik auto on märksa suurem kulu kui ühiskasutuses masin. Sestap tulekski isiklikest transpordivahenditest pigem hüvitada neid, mis üheaegselt on rahakotisõbralikud ja samas ka paitavad keskkonda.
Vähem silmakirjalikkust

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui rahvasaadikud otsustavad edendada rohelist eluviisi, siis võiks ka nende isiklikke pingutusi selle eest kinni maksta. Autosõit võiks jääda riigikogulase palga sisse, selleks ei ole vaja lisada eraldi kuluhüvitist. Küll aga vajab rahvas oma saadiku eeskuju. Kui riigikogu liige võitleb tervema ja puhtama Eesti nimel, siis näidaku seda.
Ma ei taha näha silmakirjalikke poliitikuid, kes näiteks autostumise vähendamise nimel propageerivad ühistransporti, aga ise vuravad ikka edasi Audi või Mercedesega. Ei taha näha elektriautode eest võitlejaid, kes ise tangivad ikka edasi bensiini või diislit.
Kui tahad jalgrattaga tööle pedaalida, olen nõus aitama. Kui ise ei jõua pedaalida, saab lisada ka elektrimootori, mis vaeva kergendab. Leiame lahenduse. Olen nõus hüvitisega, mis peaks üheaegselt säästma loodust, vähendama riigi rahakulu ja edendama tervist. Saadik, ole see, mille nimel võitled.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 24 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele